ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :

Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος

Ιστολόγιο με επικαιρότητα, ειδήσεις και νέα, πυροσβεστικού, περιβαντολογικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος, από το διαδίκτυο και τον τύπο.







27/12/11

ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΣΤΟ Α.Π.Σ.



Οι φωτογραφίες είναι από τα κάλαντα στις εγκαταστάσεις του Α.Π.Σ. την παραμονή των Χριστουγέννων. (από την επίσημη σελίδα του Π.Σ.)Σχόλιο: Ο συνάδελφος, με την ομπρέλα φαίνεται ότι μόλις έχει ακούσει τις προθέσεις της κυβέρνησης γιά το μισθολόγιο μας, γι αυτό και αφήνει τον εκπρόσωπό της να βρέχεται.

Σχόλιο: Μάλλον ο πρώτος δεν έχει ακούσει ακόμα για το σχεδιαζόμενο μισθολόγιο.

Διαφάνεια και νομιμότητα στην διαδικασία προσλήψεων Πυροσβεστών 5ετους θητείας




Κύριε Υπουργέ

Συνεχίζοντας την δι’ αλληλογραφίας επικοινωνία μας, μιας και τόσους μήνες πλέον από την υπουργοποίησή σας στο Υπ.ΠΡΟ.ΠΟ., στη διάρκεια δύο πλέον κυβερνήσεων, δεν έχετε βρει το χρόνο να συναντήσετε την Ένωσή μας, σας εκφράζουμε για άλλη μια φορά δημόσια την δυσαρέσκειά μας για τη συνεχιζόμενη και σταθερή πλέον πολιτική απαξίωσης του Π.Σ. και μεταφοράς των δικών σας ευθυνών στα στελέχη του Π.Σ.Ειδικότερα, έγκαιρα είχαμε εκφράσει τις ιδιαίτερες ενστάσεις και ανησυχίες μας για την προώθηση κρυφίως από τον δημόσιο διάλογο, νομοθετικών ρυθμίσεων σχετικά με τις προσλήψεις προσωπικού στο Π.Σ.Από τον περσινό Νοέμβριο, σας είχαμε στείλει πολυσέλιδη επιστολή, επισημαίνοντας τα ολέθρια κενά για τη φυσιογνωμία και τη λειτουργικότητα του Π.Σ. που θα προέκυπταν από το σχέδιο Νόμου που προωθούσατε για το θεσμό των 5ετών Πυροσβεστών.
Διαβάστε περισσότερα

Που οδηγείται το Πυροσβεστικό Σώμα;



Της Νατάσας Ράγιου Αν. Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων ΝΔ π. βουλευτής Αχαΐας



Προς κ.κ. Υπουργό και Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη,
Κύριε υπουργέ και κύριε υφυπουργέ, εσείς που στα τέλη του Ιανουαρίου 2011, επικυρώσατε και ανανεώσατε, τη θητεία του Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος, (θεωρώντας τον προφανώς πετυχημένο), περιμένατε , όπως προκύπτει , πότε θα τελείωνε η φετινή αντιπυρική περίοδος , για να τον αντικαταστήσετε… Τους λόγους πιθανώς, να τους γνωρίζετε καλύτερα..
Αλήθεια, ποιο είναι το έργο που επιτελέσθηκε στον τομέα της πυροπροστασίας και γενικότερα στο Πυροσβεστικό Σώμα από τη μέχρι τώρα θητεία σας;
-Λειτουργεί η πολύπαθη Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος, στην οποία το Κράτος έχει επενδύσει σε εξοπλισμό, εκπαίδευση αλλά κυρίως σε επιχειρησιακή κάλυψη και παροχή υποστήριξης στην πυρόσβεση-δασοπυρόσβεση και διάσωση;






ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ


Μετά από τις εμπεριστατωμένες ερωτήσεις του Υπεύθυνου Τομέα Προστασίας Πολίτη, της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Αθ.Νάκου το ΥΠΡΟΠΟ εξέδωσε σχετικές απαντήσεις

Στις απαντήσεις του κ. Υπουργού, ο Τομεάρχης της Ν.Δ. ανταπάντησε με νέο Δελτίο Τύπου, επισημαίνοντας τις ανακρίβειες στα αναγραφόμενα:
«Ο κ. Υπουργός Προστασίας του Πολίτη είναι προφανές ότι υιοθετεί τη λογική πως η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση. Και γι’ αυτό επιλέγει να επιτεθεί στη Ν.Δ. και σ’ εμένα προσωπικά, αντί να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις στα ζητήματα που θέσαμε για τις αδιαφανείς προσλήψεις στο Πυροσβεστικό Σώμα.
Επειδή γνωρίζουμε τις πρακτικές του «παραδοσιακού ΠΑΣΟΚ», που ο ίδιος φανατικά υποστηρίζει, δεν μας ξενίζει η επίθεσή του. Θα μας επιτρέψει, όμως, να επιμείνουμε να ζητούμε απαντήσεις. Διότι πέρα από κάποιες γενικές παρατηρήσεις, για την «ταμπακιέρα» δεν μας είπε και πολλά...
Ας μας πει τουλάχιστον τί απαντά στις συναδέλφους του βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ. Αικατερίνη Φαρμάκη και Βασιλική Τσόνογλου, οι οποίες με ερώτησή τους προς τον ίδιο θέτουν το ίδιο με εμάς θέμα για τη «διασφάλιση αξιοκρατίας των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού για την πρόσληψη 4.000 πυροσβεστών»!
Δεν μας εξήγησε, δηλαδή, πώς ελέγχεται η εγκυρότητα των δικαιολογητικών που υποβάλλουν οι υποψήφιοι και πώς εξηγείται ότι υπάρχουν αναφορές σε εντυπωσιακά πολλές... τυχαίες(;) συνωνυμίες υποψηφίων με πολιτικά πρόσωπα από το χώρο του ΠΑΣΟΚ.
Αφού, όμως, ο κ. Υπουργός μπήκε στον… κόπο να σχολιάσει γενικά κάποια από τα θέματα που θίξαμε, ας μας επιτρέψει να γίνουμε και εμείς πιο αναλυτικοί, σημειώνοντας τα εξής, σε σχέση με την «απάντησή» του:
- Οι διαδικασίες των παρελθόντων ετών είχαν θεσμοθετήσει συγκεκριμένα κριτήρια και αξιοκρατικές διαδικασίες απορρόφησης των εποχικών Πυροσβεστών, με βάση τα οποία το Πυροσβεστικό Σώμα ενισχύθηκε τα προηγούμενα χρόνια με σχεδόν 2.000 Πυροσβέστες. Η συναίνεσή μας στην ψήφιση του Νόμου για την περεταίρω επίλυση του εργασιακού προβλήματος αυτής της κατηγορίας εργαζομένων, αποτελεί παράδειγμα πολιτικής για την λήξη της ομηρίας που ξεκίνησε το 2003, με την πρόσληψη 5.500 ατόμων. Θυμίζουμε ότι οι 5.500 συμβασιούχοι του Πυροσβεστικού Σώματος προσλήφθηκαν για πρώτη φορά το 2003 με συγκεκριμένα κριτήρια και με δικαίωμα να προσλαμβάνονται οι ίδιοι για πέντε έτη. Το 2007, επεκτάθηκε η δυνατότητα του δικαιώματος πρόσληψης για μια πενταετία και αυξήθηκε ο χρόνος απασχόλησης σε 8 μήνες. Έκτοτε, κάθε χρόνο και μέχρι το 2010, γινόταν συμπλήρωση των κενών από τους πίνακες του 2003, και όπου δεν υπήρχαν, προκηρύσσονταν οι θέσεις.
- Η διασφάλιση της διαφάνειας αποτελεί το ζητούμενο στις διαδικασίες πρόσληψης που υλοποιεί το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ειδικά σε ό,τι αφορά στο Πυροσβεστικό Σώμα, οι θέσεις πυροσβεστών ανέρχονται στις 7.909, σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν.3511/2006. Αλλά με τον Ν. 3938 οι θέσεις αυτές μειώνονται κατά 4.000. Στη σχετική δήλωσή του ο κ. Υπουργός αποδέχεται τη μείωση των θέσεων και την χαρακτηρίζει ως «μεταφορά θέσεων που αδυνατούσαν να καλυφθούν λόγω κόστους». Ωστόσο, ο κ. Υπουργός εξακολουθεί να μην μας απαντά στο πόσες είναι πλέον οι θέσεις των πυροσβεστών! Γιατί κρύβει την πραγματικότητα;
Και βέβαια δεν μπορεί να μας πει σε ποιες Υπηρεσίες μειώθηκαν/καταργήθηκαν οι θέσεις και σε ποιες συνιστώνται οι νέες θέσεις, γιατί τόσο ο ίδιος, όσο και το Π.Σ. δεν προέβησαν στην τροποποίηση των σχετικών Π.Δ. ίδρυσης και λειτουργίας για τις ΠΥ άλλα ούτε και σε αλλαγή του Ν. 3511. Και σίγουρα δεν μπορεί να το πράξει, γιατί δεν μπορεί να ξέρει –έστω και εάν ήταν όλα εντάξει– από ποιες περιοχές και Υπηρεσίες θα είναι οι επιτυχόντες υποψήφιοι! Ακόμα περισσότερο όταν στο Ν. 3938 υπάρχει πρόβλεψη ότι ειδικά οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, που προέρχονται από τους υποψηφίους της παρ. 3, τοποθετούνται στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια του νομού όπου υπηρετούσαν ως εποχικοί πυροσβέστες…
- Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 15, πράγματι προβλέπεται η μεταφορά των κενούμενων θέσεων εποχικών πυροσβεστών ως θέσεις πυροσβεστών, αλλά οι θέσεις αυτές δεν υφίστανται πουθενά ως οργανικές θέσεις εποχικών πυροσβεστών. Οι θέσεις αυτές εγκρίνονταν κάθε χρόνο, μετά από αίτημα του Π.Σ., με αντίστοιχη έγκριση των σχετικών πιστώσεων από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
- Στην παρ.6 του άρθρου 15 του Ν3938/2011 αναφέρεται η σύνθεση της Επιτροπής Πρόσληψης και ως τέτοια την αποδέχεται και ο κ. Υπουργός με τη σχετική δήλωσή του. Παράλληλα, όμως, κάνει ανεξήγητη μνεία στις διατάξεις του Ν. 2190/1994 και στην εξαίρεση από τις διατάξεις αυτές του «μη» πολιτικού προσωπικού του υπουργείου. Δηλαδή, με το Ν. 3938 /2011 συστάθηκε μια «ιδιαίτερη κατηγορία προσωπικού», που δεν διευκρινίζεται σε ποια κατηγορία ανήκει. Η Επιτροπή έπρεπε να επιμεληθεί όλων των διαδικασιών πρόσληψης και να καταρτίσει και τους πίνακες. Όμως από την ανάρτηση των πρώτων πινάκων δεν προκύπτει κάτι τέτοιο.
Η Επιτροπή συγκροτήθηκε στις 16/9/11, με την υπ’ αριθ. 42781 Απόφαση του ιδίου του Υπουργού και αποτελείται από τους: Σπανό Ιωάννη (ΝΣΚ), Μαυρομάτη Βασίλειο (ΑΣΕΠ) και Αντ/ρχο Σκρέκα Απόστολο ( Διευθυντή Τεχνικών ΑΠΣ), χωρίς πρόεδρο(!) και σχεδόν δύο μήνες μετά την προκήρυξη (28/7)! Ο Νομικός Σύμβουλος κ. Απέσσος ορίστηκε στις 7/10/2011, μετά από την παραίτηση του κ. Σπανού, και του απεδόθη η ιδιότητα του προέδρου. Μέχρι τότε, ουδείς γνώριζε τι συνέβαινε, που ήταν τα δικαιολογητικά των υποψηφίων, και σε ποιον νομίμως είχαν παραδοθεί...
- Ο κ. Υπουργός ουσιαστικά αποδέχεται ότι η Επιτροπή Πρόσληψης δεν γνώριζε τις διαδικασίες που ο ίδιος θεσμοθέτησε, μιας και δηλώνει ότι οι επιτροπές συγκροτούνται μετά τις προκηρύξεις και ουσιαστικά μεταβιβάζει τη δική του ευθύνη –αλλά και την ευθύνη της Επιτροπής– στον Αρχηγό του Π.Σ., τον οποίο και απέπεμψε, αλλά και στους Αξιωματικούς του Π.Σ. που είχαν ορισθεί ως Επιτροπές Παραλαβής Δικαιολογητικών, μιας και αυτές οι επιτροπές είχαν την υποχρέωση να ελέγξουν την πληρότητα και εγκυρότητα «κατάθεσης» των δικαιολογητικών πρόσληψης. Σε καμία περίπτωση όμως δεν νομοθετήθηκε υποχρέωση διασταύρωσης και ελέγχου με τις Αρχές που εξέδωσαν τα σχετικά δικαιολογητικά. Πώς όμως η Επιτροπή προχώρησε στην έκδοση αποτελεσμάτων, ενώ δεν υπήρχαν στα έγγραφα του διαγωνισμού οι σχετικές διοικητικές πράξεις διασταύρωσης της αλήθειας;
- Την ίδια ώρα, και ενώ δημόσια καταγγέλλεται η ύπαρξη πλαστών εγγράφων, ο κ Υπουργός δεν ζητά τη διερεύνηση της νομιμότητας από τη Δικαιοσύνη, ούτε βέβαια ζητά από την «Επιτροπή του» τα σχετικά έγγραφα προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και προς το Υπουργείο Συγκοινωνιών και δεν ανακοινώνει τα αποτελέσματα της υποχρεωτικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης των πιστοποιητικών ποινικού μητρώου και σωματικής ικανότητας.
- Σε ό,τι αφορά, δε, την Επιτροπή του άρθρου 6 της Υπουργικής Απόφασης που επικαλείται ο κ. Υπουργός, αυτή αφορά τους υποψηφίους για τις 600 θέσεις, οι οποίοι θα υποβληθούν σε υγειονομικές εξετάσεις και ψυχοτεχνικές δοκιμασίες. Αποφεύγει, ωστόσο, να απαντήσει για τους υποψηφίους της παρ. 3 του Ν. 3938 και ειδικά για όσους είναι άνω των 45 ετών, Με τη δήλωσή του, μάλιστα, ηθελημένα αγνοεί ότι οι αρμοδιότητες της Ειδικής Υγειονομικής Επιτροπής (που συγκροτήθηκε με την α.π. 772 Φ. 212.3 16-09-2011 απόφαση Α.Π.Σ.) «είναι οι αναγκαίες κατά περίπτωση οδηγίες και κατευθύνσεις που θα υποδείξει η Διεύθυνση Προσωπικού του Α.Π.Σ.».
- Επιπλέον, ο κ. Υπουργός ερμηνεύει κατά το δοκούν τις διατάξεις του Νόμου και αγνοεί ηθελημένα το ότι ο ίδιος νόμος παρέπεμπε στο Π.Δ. 19 του 2006, για τα θέματα που δεν ρυθμίζει ο ν. 3938/11, όπως για τις άδειες οδήγησης. Ειδικά, δε, για την ποσόστωση 60%-40% (παρ. 2 άρθρο 15), επικαλείται το από 13-12-2011 πρακτικό της «Επιτροπής», αλλά στην υπ. αριθ. 57842 Φ. 300.2 13-12-2011 (Α.Δ.Α.: 456ΖΙ-Ν4Ζ) κοινοποίηση των αναμορφωμένων πινάκων δεν υπάρχουν οι συγκεκριμένοι πίνακες...
- Οι τελικοί πίνακες που καθορίζουν τη σειρά των υποψηφίων και οι οποίοι δεν είναι ίδιοι στις ισοβαθμίες με τους πρώτους πίνακες, απλώς δηλώνουν την αλήθεια για τις κληρώσεις που… δεν θέλει να δει ο κ. Υπουργός. Και βέβαια, πουθενά δεν γίνεται μνεία για το πώς προέκυψε η νέα σειρά επιτυχόντων.
- Όσο για τον κανονισμό προσλήψεων, που ενσωματώθηκε στο Ν. 4029/11 την τελευταία ημέρα διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ, ας μας πει τα αποτελέσματα της διαβούλευσης που δεν έγινε (μόνο για εθελοντές) και βέβαια –εάν έχει– ας κοινοποιήσει τις απόψεις των κοινωνικών εταίρων (Αξιωματικών και Πυροσβεστών του Π.Σ.).
- Και πάμε στην ουσία: Η βιασύνη προκήρυξης των διαγωνισμών μόνο λόγους πολιτικής ομηρίας εξυπηρετεί την παρούσα χρονική στιγμή. Ειδικότερα, η προκήρυξη των 50 θέσεων αξιωματικών Γενικών Καθηκόντων αποκαλύπτει την αλήθεια για τις ψηφοθηρικές πρακτικές του υπουργείου, που κατήργησε κάθε σχετική διάταξη και επανέφερε διαδικασίες κομματικής «επιλογής» του 1995. Γιατί, μπορεί το Π.Δ. 203/95 να μην καθορίζει χρονική απόσταση από την δημοσίευση της προκήρυξης και την έναρξη υποβολής αιτήσεων, αλλά ενώ κάνει μνεία στον Ν. 3966/11 δεν αναφέρει την Κοινή Υπουργική Απόφαση Υπουργών Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη που απαιτείται για τον αριθμό των εισαγόμενων (Ν2226/1994 αρθ.4 παρ.1β). Και βέβαια δεν αναφέρει τίποτα για την ποσόστωση του 50% των θέσεων της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τη σχετική εισήγηση του Αρχηγού του ΠΣ που προβλέπεται με το αρθ. 1 του Π.Δ. 203/95.
Επιπλέον, συγκροτήθηκε Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού (άρθρο 1 Π.Δ. 203/95) την ίδια «Κυριακή» δημοσίευσης της σχετικής προκήρυξης, παρά τα σχετικώς λεχθέντα του κ. Υπουργού και βέβαια χωρίς να προβλέπεται από το Π.Δ. ή την Υ.Α. Ακόμα, στην προκήρυξη αυτή καθορίζεται η ορθή διαδικασία ελέγχου εγκυρότητας των δικαιολογητικών, ανασύροντας τις διατάξεις του Π.Δ. 19/2006 και αναιρώντας τα λεχθέντα του κ. Υπουργού για τον έλεγχο εγκυρότητας…
- Και τέλος, η φωτογραφία της «βιασύνης» βρίσκεται στις σελ. 16 και 17 της συγκεκριμένης προκήρυξης, που εξαιρεί από τις υγειονομικές εξετάσεις, τις αθλητικές και τις ψυχοτεχνικές δοκιμασίες, παρανόμως το μόνιμο πυροσβεστικό προσωπικό και τους «πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης» –οι οποίοι εξαιρούνται και στην προηγούμενη προκήρυξη, δεν έχουν προσληφθεί, αλλά ο κ. Υπουργός προφανώς υπολογίζει να έχει ήδη προσλάβει του πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης και κάποιος από αυτούς πρέπει να προλάβει να γίνει και Αξιωματικός!
Και μία τελευταία παρατήρηση: Η τοποθέτηση του κ. Υπουργού ότι όσο κι αν αντιδρούμε εμείς, «ο προγραμματισμός και οι δεσμεύσεις του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, θα υλοποιηθούν», θυμίζει πρακτικές που δεν ταιριάζουν ούτε στη σύγχρονη πολιτική κουλτούρα, ούτε στις επιταγές των καιρών. Τα δε περί «αυστηρής προσήλωσης στη διαφάνεια, τη δίκαιη επιλογή, την αξιοκρατία», τα αφήνουμε ασχολίαστα στην κρίση των πολιτών…».
Στα παραπάνω το Υ.ΠΡΟ.ΠΟ. εξέδωσε και νέο Δελτίο Τύπου ανταπαντώντας